Ar Dirbtinio intelekto laikais kūrybiškumas – vis dar svarbus?
Vakar, birželio 19 dieną, pas mus įvyko viena laukiamiausių intro sesijų, kurioje buvo pristatytas pagaliau sugrįžtantis legendinis REKLAMOS KŪRYBOS kursas! Be to, renginyje kalbėjome ir apie kūrybiškumo svarbą DI laikais. Pranešimus skaitė bei diskusijoje dalyvavo ir geriausių šalies reklamos agentūrų vadovai, jų darbuotojai, startuolių bei vienaragių įkūrėjai. Renginio metu sužinojome, kodėl kūrybiškumas toks svarbus, o plačiau šia tema pakalbėjome ir su REKLAMOS KŪRYBOS kurso vadovu Rimantu Stanevičiumi.
Rimantai, jau ne vienerius metus esi reklamos kūrybos pasaulyje, Tavo biuro sienas puošia apdovanojimai, o vardas linksniuojamas kalbant apie geriausius reklamos sprendimus. Kaip pasikeitė rinka nuo tos dienos, kai tik įžengei į reklamos agentūrą ir kokia ji yra šiandien?
Kai atėjau į reklamos pasaulį, kūrybininkai gal ir nebuvo roko žvaigždėmis, bet turėjo labai panašų gyvenimo būdą. Darbo valandų niekas neskaičiavo, alkoholio taip pat. Daug įdomių žmonių, kelionių… Faksu pasirašytų brief‘ų klientai jau nesiųsdavo, bet dar spėjau pafilmuoti ir „ant juostos“. Per tą laiką industrija išgyveno decentralizaciją, o agentūros tapo itin specializuotomis. Spaudos reklamos nebeliko. Lauko reklama tapo dinamine. O didžioji dalis medijoms skirtų pinigų skiriama paieškai ir programavimui.
Visada turėjau fetišą technologijoms, todėl nostalgijos nejaučiu. Nėra prasmės. Prisimenate filmą „Midnight in Paris“, kur net ir tavo įsivaizduojamame aukso amžiuje gyvenantys žmonės žvalgosi atgal į savo įsivaizduojamą aukso amžių?
Ilgiuosi tik vieno dalyko: to jausmo, jog viskas įmanoma bei naivumo, kad gali pakeisti pasaulį. Sėkmingais baneriais jo nepakeisi, nesvarbu, ką rodo ekonometriniai modeliai.
Reklama turėjo ambiciją būti pop kultūros inžinerija. Dabar ji dažniau yra tos kultūros sekėja. Smalsu pamatyti, kas bus toliau bei viliuosi, kad švytuoklė grįš atgal. Ir, kai visi „zigins“, laimės tie, kas išdrįs „zaginti“.
Nuomonės formuotojai, storiukai ir reels su nuolaidų kodais, TV reklama, spauda, o kur dar dirbtinio intelekto generuojamas turinys… Reklama nuolat įgauna vis naujus formatus, yra dinamiška, regis, ją sukurti šiandien yra juokų darbas.
Būtent juokų reklamoje galėtų būti ir daugiau. O jei rimčiau, tai parduoti su nuolaida ir yra juokų darbas. Parduoti brangiau – toks yra prekės ženklo raison d’être. O reklama ir turėtų auginti prekės ženklus. Nuomonės formuotojai patys yra, kaip prekės ženklai: jie padeda pasiekti viešumo ir skatinti pardavimus, bet augina tik savo žinomumą.
Apskritai, žmonės nežiūri reklamos. Jie žiūri tik tai, kas jiems įdomu. Visa reklama turėtų būti įtraukiantis įdomus turinys bei patirtys: nesvarbu, kokioje platformoje, kokiu formatu ir ar sukurtos nuomonės formuotojų, ar paties prekės ženklo.
Kūrybiškumas ar didelės investicijos?
Investicijos į kūrybiškumą, kad po to reikėtų mažiau investicijų.
Kūrybiškumas ar DI?
DI yra apie efektyvumą, o ne apie kūrybiškumą. Dirbtinis intelektas gali pasiūlyti daug idėjų, bet jis nesuteiks skonio išsirinkti geriausią.
Kodėl DI nepakeis žmogaus kūrybiškumo?
„Coca-Cola“ Kalėdų skandalas parodė, kad mums rūpi, ar dalykai buvo sukurti žmogaus, ar sugeneruoti DI. Ko gero, mes norime žinoti, kad kažkas skyrė laiko ir pastangų, įdėjo kūrybinės kančios. Kitu atveju, nenorime skirti savo laiko tai skaityti, klausyti ar žiūrėti.
O ar galima išmokti kūrybiškumo nuo nulio?
Priklauso nuo to, kaip apibrėšime kūrybiškumą. Dorte Nielsen (Danijos kūrybinės industrijos lyderė, aut.past.) sako, kad tai yra gebėjimas matyti ryšius tarp dalykų, kurti asociacijas. Vieniems žmonėms tai pavyksta natūraliai, kitiems reikia pasitreniruoti, tačiau to tikrai galima išmokti.
Rudenį sėsi už REKLAMOS KŪRYBOS kurso „The Atomic Garden“ mokykloje vairo. Tau tai jau ne pirmas REKLAMOS KŪRYBOS kursas, kuriame mokysi. Kuo šį rudenį startuojantis kursas skirsis nuo prieš tai buvusių?
Norime, kad mokiniai baigtų kursą ne tik su žiniomis bei darbų portfolio, bet ir su elementariais strateginiais bei įgyvendimo ir meistrystės įgūdžiais.
Fiksuotų komandų projektuose pasitaiko vis rečiau. O kartais esi pats sau komanda, todėl atnaujinta programa bus individualesnė su galimybe dirbti su skirtingais žmonėmis prie skirtingų užduočių. Juk kūrybą baigę žmonės nebūtinai dirba tik agentūrose.
REKLAMOS KŪRYBOS kurso metu taip pat planuojame tris savaitgalinius hakatonus, panašius į „Creative Brief Contest“ ir „Jaunuosius Kanų liūtus“. Tik važiuosime ne į Prancūzijos rivjerą, o, pavyzdžiui, į Švenčionėlius.
Ar jį baigusiems mokiniams atsiveriančios naujos karjeros galimybės – garantuotos?
Bus garantuotai lengviau. Norime, kad atnaujinto kurso mokiniai galėtų tapti ir laisvai samdomais kūrybininkais, ir startuolių ar klientų kūrybininkais, o gal net ir turinio kūrėjais.
Be to, šiuo metu deramės dėl praktikos kurso mokytojų agentūrose ir studijose. Jei ispaniškas kurso modelis („The Atomic Garden“ Madride, aut.past.) sakė „pre-work“, tai mes tą „work“ dalį bandysime pažodžiui ir įgyvendinti.
Visi kursą baigę mokiniai gaus diplomą. Norime, kad geriausieji gautų dar ir savo mokytojų, mentorių ar praktikos vadovų rekomendaciją, tokį atominį „cum laude”.
Atnaujintas REKLAMOS KŪRYBOS kursas startuoja jau šių metų spalio 7 d.
Akimirkos iš renginio:
Kitos naujienos
Rugsėjo 30 dieną įvyko pirmieji Lietuvoje prasčiausios reklamos apdovanojimai, kuriuos gyvai stebėjo virš 500 susirinkusių žiūrovų! „REKLAMOS FEILAI“ – tai paskutinis mūsų mokyklos kampanijos „Dar viena š*dina reklama“ etapas. Renginyje, kurį drauge su mumis organizavo „Fail Nights“ komanda, buvo apdovanotos trys prasčiausios pastarųjų 3 metų lietuviškos reklamos. Apdovanojimai įteikti „Fielmann: Pirmas kartas“ (1 vieta), „RC […]
Nėra to blogo, kas neišeitų į eterį. Reklamos ir rinkodaros mokykla „The Atomic Garden“ kviečia nebetylėti ir besti pirštu į prastą reklamą, kuri erzina, kurią norisi išjungti, pamiršti ir niekuomet nebepamatyti. Balsuoti galite už 10 reklamų, kurias atrinko speciali komisija. Joje – ne vienerius metus reklamos industrijoje dirbantys ar ją gerai pažįstantys profesionalai, patys kuriantys […]
Mūsų ekranai, miestų erdvės ir žurnalai pilni šiukšlių, kurias vadiname reklama. Skipinam, blokuojam ir kitaip ignoruojam. Metas apie tai rimtai pakalbėti. Visą vasarą pamačius šūdiną reklamą kvietėme nebetylėti: raginome besti pirštu į prastą komunikaciją virtualių kampanijos DAR VIENA ŠŪDINA REKLAMA lipdukų pagalba bei apie ją kalbėti specialiose 15min tinklalaidėse. Tokiu būdu reklamos kūrėjams bei visuomenei perdavėme žinutę: šito nebetoleruosime. Dabar už prasčiausią reklamą […]
Tapk atominiu
Turi klausimų? Reiškia, esi pasiruošęs tobulėti.
Nori pasitarti?
Švitrigailos g. 34, Vilnius (Cyber City)
Aivaras
Mokyklos vadovas
Sandra
Projektų vadovė
Justė
Bendruomenės koordinatorė