The Atomic Garden vadovas Aivaras Šičkus: apie pradžią, žymiausią mokinių darbą ir naują rinkodaros kryptį
5 minutės „Skype“ ir atsakymai į tris klausimus – tiek prireikė, kad reklamos mokyklos idėja rimtai suintriguotų tuomet vienos kūrybinės agentūros partnerį Aivarą Šičkų. Mintis po kelių mėnesių virto kūnu, ir 2014-ųjų rudenį Vilniuje duris atvėrė pirmoji Baltijos šalyse reklamos ir kūrybiškumo mokykla „The Atomic Garden“, kuri per dešimtmetį paruošė daugiau nei 1000 reklamos ir rinkodaros specialistų.
„Kartu su geru bičiuliu ir tuo metu kolega reklamos agentūroje, Regiu Pranaičiu, aptarinėjome darbinius reikalus, ir jis papasakojo, kad Madride sutiko buvusius savo mokytojus iš prestižinės „Miami Ad School“. Jie Ispanijos sostinėje įkūrė praktika paremtą reklamos mokyklą“, – prisiminė A. Šičkus. – Uždavėme sau tris klausimus: ar yra bent panaši mokykla Lietuvoje ir aplink, ar kažkuri aukštoji mokykla moko šių dalykų, ir ar rinkai reikia tokių specialistų. Atsakę sau į juos, jau po dviejų savaičių sėdėjome prie derybų stalo ir įgijome teisę atstovauti „The Atomic Garden“ Lietuvoje.“
Anot jo, reklamos mokyklos idėja sulaukė didelio palaikymo šalies reklamos industrijoje. Ypač ja užsidegė patyrę reklamos vilkai Tomas Ramanauskas ir Rimantas Stanevičius.
„Būtent Tomas su Rimantu padėjo pristatyti mokyklą vietinei rinkai. Jiems pasiūlius, suorganizavome introsesiją, kurios metu pristatėme „The Atomic Garden“ ir tai, kas iš tikrųjų yra reklamos kūrybininko profesija. Norinčių sudalyvauti renginyje buvo trigubai daugiau, nei turėjome vietų, tad abejonių neliko – mokykla privalo būti Vilniuje. Duris atvėrėme 2014-ųjų rudenį, o pirmoji reklamos kūrybos pamoka įvyko lapkričio pradžioje. Tiesa, šiandien daug geriau atsimenu po kelių savaičių surengtą inauguracinį vakarėlį, kuriame apsilankė beveik visi Vilniaus reklamščikai. Buvo vau!“
A. Šičkaus teigimu, iš pradžių sėkmę lėmė rinkos poreikiai. Nei viena aukštoji mokykla šalyje tuomet neruošė rinkai reikalingų profesionalų, o praraja tarp universitetų programų ir to, ko iš tikrųjų reikėjo rinkai, buvo milžiniška.
„Norint išmokti dirbti ir kurti reklamas, reikia tiesiog imti ir daryti tai vienu metu taikant teoriją ir praktines žinias. Tai ir tapo mokyklos pagrindu: mokiniai žinių semiasi dirbdami, o jiems padeda didžiausi protai rinkoje. Jei trumpai, praktika, praktika ir dar šiek tiek praktikos. Ir dabar manau, kad tokiu būdu reikiamų dalykų išmokstama daug greičiau. Be to, tuo pačiu mokaisi iš būsimų darbdavių, ir tai tampa lyg ilgu, šešis mėnesius trunkančiu darbo pokalbiu. Ne veltui vos po poros metų rinkoje jau sklandė kalbos – nori įsidarbinti reklamos agentūroje, eik mokytis į „The Atomic Garden“, – prisiminė A. Šičkus.
Pašnekovas neslepia, kad mokytojai ir jų patirtimi bei realiais darbiniais pavyzdžiais grįstos programos yra didžiausia mokyklos stiprybė šiandien. Jo teigimu, per dešimtmetį po „The Atomic Garden“ stogu pavyko suburti daugybę reklamos ir rinkodaros profesionalų. Visi jie savaip prisidėjo prie programų sudarymo, didžiausią dėmesį kreipdami į tai, ko reikia rinkai. Šiandien atominę bendruomenę sudaro daugiau nei 1100 narių – įvairių kursų programas ruošusių mokytojų ir jas baigusių alumnų. Visi jie draugiškus santykius palaiko ir po studijų, o įgytos pažintys ne vienam buvusiam mokiniui pravertė siekiant geresnių pozicijų darbo rinkoje. Paklaustas apie didžiausias sėkmės istorijas, „The Atomic Garden“ direktorius pirmiausia išskiria kontraversišką „G-Spot“ kampaniją.
„Viena efektyviausių turizmo kampanijų pasaulyje gimė keliems reklamos kurso mokiniams sprendžiant eilinę užduotį. Kiek vėliau sulaukiau miesto turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ direktorės žinutės su komplimentais, kad sukūrėme gerą reklamą. Tiesą sakant, iš pradžių nesupratau, ką ji turi omenyje. Tik paspaudęs atsiųstą nuorodą suvokiau, jog socialiniai tinklai sprogsta, nes visi dalijasi G taško idėja. Na, o visa kita – jau istorija.“
Tiesa, A. Šičkų taip pat džiugina ir mokinių asmeniniai pasiekimai. Jau antraisiais kelių jų darbai laimėjo prizines vietas prestižinio tarptautinio reklamos leidinio „Lürzer’s Archive“ jaunųjų talentų konkurse, o dabar smagu matyti apdovanojimus festivaliuose laiminčius atominius, kurie patys vadovauja kūrybinėms komandoms. Kiti sėkmingai dirba užsienio agentūrose, o kuo pasigirti turi ne tik reklamos kūrybininkai. Pavyzdžiui, ne vienas prekių ženklų vadovų kursą baigusiųjų šiandien save gali vadinti sėkmingu marketingo vadovu.
„Pati mokykla gimė iš poreikio rinkoje, todėl su laiku atsirado nemažai pokyčių. Šiuo metu iš esmės atnaujiname reklamos kūrybos kurso programą ir ruošiame prekių ženklų ir produktų vadovus, skaitmeninės komunikacijos profesionalus, itin rinkoje geidžiamus creative performance specialistus, kurie kasdien darbuose išnaudoja reklamos kūrybą, duomenų analitiką ir dirbtinio intelekto galimybes. Kviečiame ne tik į kelis mėnesius trunkančius kursus, bet ir žymiai intensyvesnes, dienos ar dviejų kūrybines dirbtuves. Visų jų esmė lieka ta pati. Mokome tai, ką reikės atlikti tikrame darbe, o pamokų metu padeda mokytojai – profesionalai-praktikai, kasdien dirbantys tai, ko moko.“
Jo teigimu, šie nuolat vykstantys pokyčiai įkvėpė po dešimtmečio reklamos ir kūrybiškumo mokyklą pervadinti į reklamos ir rinkodaros mokyklą.
„Kūrybiškumas niekur nedings, nes tai yra mūsų pagrindinė vertybė, vis kitu pavidalu atsiskleidžianti kiekvienos pamokos metu. Kitą semestrą turėsime du naujus kursus – „Product Design“ ir „Praktinė rinkodara“. Pastarasis tik dar labiau įtvirtins naują rinkodaros kryptį. Kad tai yra aktualu, rodo kiekis norinčių sužinoti daugiau ar net užsiimti sau vietą jau dabar“, – artimiausius planus pristatė atominis direktorius.
Šis straipsnis buvo publikuotas portale „Delfi“.
Kitos naujienos
Balandžio 12 d. paaiškėjo, kas birželio mėnesį atstovaus Lietuvai ir varžysis tarptautiniame „Jaunųjų liūtų“ konkurse. Konkursas yra tarptautinio kūrybiškumo festivalio „Kanų liūtai“ dalis. Sveikiname laimėtojų duetą – Viktoriją Kazlauskaitę ir Evą Cesiulevičiūtę išplėšus pergalę bei pasiūlius geriausią komunikacijos problemos sprendimą „Lietuvos Šaulių sąjungai“. Merginų duetas įveikė kitas 13 dalyvavusių komandų pasiūlydamos įtaigią kampanijos idėją […]
Balandžio 10 d. startavo „Jaunųjų liūtų“ konkursas, kuriame varžosi kūrybiškiausi Lietuvos reklamos talentai. Šiemet norą dalyvauti „15min grupės“ ir reklamos bei kūrybiškumo mokyklos „The Atomic Garden“ organizuojamame konkurse pareiškė 14 porų. Balandžio 10 d. susirinkę „Solo society“ erdvėje jaunieji reklamos atstovai išgirdo šių metų konkurso temą ir užduotį, kuri šiemet susijusi su Lietuvos Šaulių sąjungos […]
Socialinės reklamos konkursas „Jaunieji liūtai“ – tai 3 dienų intensyvus kūrybinis maratonas, kuriame su jaunaisiais kūrybininkais ir patyrusiais mentoriais ieškome reklamos idėjų, galinčių išspręsti visuomenei aktualią problemą, kurti tvaresnį pasaulį. Registracija į 2025 04 10-12 konkursą „Jaunieji liūtai“ atidaryta! Lietuvoje jau ne pirmus metus organizuojamas konkursas jauniesiems reklamos talentams „Jaunieji liūtai“ yra rengiamas „15min group“ kartu su mumis – reklamos […]
Tapk atominiu
Turi klausimų? Reiškia, esi pasiruošęs tobulėti.
Nori pasitarti?
Švitrigailos g. 34, Vilnius (Cyber City)
Aivaras
Mokyklos vadovas
Sandra
Projektų vadovė
Justė
Bendruomenės koordinatorė